Logiraamatu VII osa | Lõputuna näiv lennureis Austraaliasse

Helina Hansar
Copy

Lõputuna näiv lennuliin Tallinn-Istanbul-Kuala Lumpur-Adelaide on alistatud! Pärast 16 000 kilomeetrit lendamist on pool tiimist kohale jõudnud ning seadnud end sisse Adelaide’i külje all asuvas Brownhill Creek’is. Brownhill Creek on vaikne looduskaunis koht, mis toob rändajad kokku. Lisaks meie tiimile peatuvad siin karavanid ning ka challengeri klassi autot ehitav Chalmersi päikeseauto tiim.

1860. aastal alustasid avastajad Robert O'Hara Burke ja William John Wills omamoodi Austraalia seiklust, kuid kahjuks olid Bruke ja Willis halvasti ettevalmistunud. Toidust jäi puudu mitme mehe jagu, aga seevastu võeti kaasa ulmeline kogus suhkrut ja laimimahla, mis tuli lõpuks tühermaale maha jätta.

John McDouall Stuart oli edukam. Allikate kohaselt läbis ta esimesena distantsi Darwinist Port Augustasse, läbides mandri alles pärast korduvaid katseid trotsides raskeid tingimusi. Nüüd on tema auks nimetatud maantee, mida mööda asume õige pea sõitma.

Legendid legenditeks, selge on, et ilma hea ettevalmistuseta on poodiumikohta jahtida võimatu. Esimene öö Brownhill Creek’is tõestas sedagi, et öösel võib minna väga külmaks, kuid korraliku ettevalmistuse ja hea tiimiga on kõik võimalik.

Alates maandumisest on toimunud nii mõndagi, teeme kõigest järgemööda!

Vasakul sõitmine – suunatulede asemel kasutame kojamehi

Kui me 11-liikmelise grupina Tallinna Lennujaamast teele läksime, siis me ei osanud ette näha, et üle 20-tunnine reis kujuneb nii väsitavaks ning igatsus pehme voodi ja une järele kasvab meeletuks. Mõtlesime, et mis see lendamine ikka ära ei ole, kuid eksisime rängalt.

Jõudes Adelaide’i läbisime kiirelt tollikontrolli, kus jäime oma särkide, mütside ja pusadega hästi meelde. Järgmisel päeval tolli läbinud tiimi tunti juba kaugelt ära.

Esimesel päeval saime kätte rendiautod ning selgus ka tõsiasi, et vasakul pool sõitmine pole siiski nii kerge, kui tundus. Instinklikult hoiame siiski veel vasakule poole ning pöörama hakates lähevad suunatulede asemel sisse hoopis kojamehed, nii ka eile, kui sõitsime Victor Augustasse, kus ehitatakse treilerit päikeseauto jaoks.

Victor Augusta ja Egritechi külastamine

Foto: Foto: Berta Kisand

Adelaide’ist ligi 100 km kaugusel asuv Victor Augusta on ookeaniäärne väikelinn, kus valmib Solaride’i päikeseauto treiler. Egritechi poolt ehitatav treiler on hetkel nende prioriteet ning kõik teised tellimused on pandud ootele. Kylie Roberts Egritechist rääkis, et see treiler on loodud offgridiks ning selle näol on tegemist nende teise tootega samast sarjast. Tiimile tehti garaažides tiir, kus näidati ka teisi pooleli olevaid mudeleid. Üks neist oli valmiv välikontor, mida saab vajadusel igale poole transportida.

Järgmisel nädalal valmivasse treilerisse tuleb dušš, tualett ja köök ning sellega saab vajadusel transportida päikeseautot. Kylie rääkis, et tualetil on Austraalias veel sünonüüme nagu dunny ja loo. Viivuks nägime linnatänavaid ääristavaid madalaid maju, rahulikku liiklust ja väikeseid poode.   

Grilliõhtu teiste päikeseauto tiimidega 

Pühapäeva õhtul kogunesid Chalmersi ja aCentauri päikeseautode tiimid Brownhill Creek’is. Üheskoos räägiti päikeseautodest, tiimide ülesehitamisest ja eesootavatest võistlustest, aga laiemalt ka raha leidmisest, mille käigus saime jagada enda Hooandja kogemust. Oli vahva juba nii varakult kaasvõistlejatega tutvuda ja neilt õppida.

Mis saab edasi?

26. septembri hommikul alustame sõitu Darwini suunas – sõidame läbi võistlusdistantsi ning teeme märkmeid, kus on levi, kust saab vett võtta ning tankida. Darwinis seame end sisse pikemaks perioodiks ning lähme järele päikeseautole.

Järgmisel nädalal räägime, kuidas sõit Darwinisse möödus, mis seis on päikeseautoga ning kuidas tiim esimese suurema katsumusega toime tuli. Silma tasub peal hoida ka Solaride'i sotsiaalmeedia storydel. Leiad meid üles kasutades @team.solaride.

Tagasi üles