Tarkvaratiimis tegutsevat Artur Salumäed on viimase nädala jooksul nähtud tihti arvuti taga koodi kirjutamas. Küll programmeerib ta odomeetrit, logimissüsteeme, telemeetria ja ka regeneratiivse pidurdamise moodulit. Viimane aitab pidurdamisest energiat koguda ja seeläbi kaugemale sõita.
“Minu jaoks oli hästi põnev arendada päikeseauto andmete kaugmõõtmist ja panna see proovile Austraalia tingimustes. Üllatav oli näha, kui kaugelt saavad kaks autot omavahel suhelda. Maksimaalselt kaugust me ei suutnudki kindlaks teha,” kirjeldas Artur.
Austraalia meeskonnajuhi Mart Erik Kermese sõnul asub Eesti päikeseauto koondis võistlussõidukit testima avalikel teedel juba lähipäevil. “Sellel nädalal on meil plaanis testida päikeseautot Gunn Point Roadil, kus koguvad testkilomeetreid ka teised tiimid. Lisaks auto testimisele harjutame tiimiga laagri ülespanekut ning ööbimist Austraalia ekstreemsetes tingimustes,” kirjeldas Kermes, lisades, et esmalt on tiimil vaja saada Austraalia sõidukite ülevaatuse punkti tehnokontrollilt luba avalikel teedel sõita.
Täna kella poole kolme paiku see luba saadi ning kontroll kulges kiirelt ja edukalt. Juba järgmisel nädalal ootab tiimi ees auto tehniline kontroll, kus oma ala eksperdid hindavad võistlussõiduki ehituse vastavust Bridgestone World Solar Challenge’i reeglitele.
“Võistluse reegleid saab mõnes kohas mitmeti tõlgendada, seetõttu läheme kontrollile vastu põhjaliku eeltööga, võttes kaasa joonised, arvutused ning lahenduste loojad, kes oskavad kogu protsessi kohtunikele kirjeldada. Inseneerias pole üks ainuõige tee, vaid mitu. Tähtis on, et sa oskaksid seda teiste ees kaitsta ning esitaksid oma lahenduse kohta pädeva tõestuse,” rääkis Kermes.
Pärast kontrolli ootavad tiimi ees kvalifikatsioonisõidud, mis määravad maailmameistrivõistluste stardipositsiooni. Bridgestone World Solar Challenge saab alguse 22. oktoobri hommikul kell 8 Darwini aja järgi. Tiimide asukohti on võimalik jälgida võistluste kodulehelt worldsolarchallenge.org