Bridgestone World Solar Challenge’i (BWSC) neljandal võistluspäeval tekkis olukord, kus ükski cruiser-klassis osalev päikeseauto ei olnud võimeline ettenähtud distantsi lisalaadimiseta läbima. Võistluskorraldajad pidid langetama otsuse, kuidas cruiser-klassi meeskondi edasi hinnata.
OOTAMATU PÖÖRE PÄIKESEAUTODE MM-il – Solaride on mängus tagasi!
Peakorraldaja Chris Selwoodi sõnul on BWSC 35-aastase ajalooga võistlus, kus tingimused on ettearvamatud ning ka varasematel aastatel pole suur osa tiimidest keerukamaid etappe lisalaadimisteta lõpetada suutnud. Tegemist on ajaloos esmakordse olukorraga, kus lisalaadimist vajavad kõik tiimid ning seetõttu arvestatakse punkte esimese tervikuna läbitud etapi põhjal.
Viimasesse kontrollpunkti Tennant Creeki omal jõul sõitnud tiimid jätkavad kõik võistlemist, seega on ka Eesti päikeseauto koondis Solaride võistlemas cruiser-klassi tiitli nimel. Lisaks Solaride’ile võistlevad edasi neli tiimi – Sunswift Racing, Minnesota Ülikool, Apollo ja Deakini ülikooli tiim Ascend.
Enamik nimetatud tiimidest jätkab sõitmist finiši suunas, vaatamata sellele, et need punktid tulemust enam ei mõjuta. Laupäeval ootab tiime ees päikeseauto kontseptsiooni tutvustamine ekspertide ees, kellelt kogutud punktid mõjutavad lõplikku paremusjärjestust.
Solaride’i võistlustiimi juhi Mart Erik Kermese sõnul on viimased päevad olnud väga pingelised, ent tiim ei ole lasknud tujul langeda, sest auto on töökorras ja kambavaim tugev. Tänase viienda võistluspäevaga jõudis Eesti tiim Port Augustasse, mis asub finišilinnast Adelaide’ist 285 km kaugusel.
Homme ootab meeskondi ees võistluse viimane sõidupäev, mil tuleb jõuda välja Adelaide’i kesklinna. Prognooside kohaselt jõuab Eesti päikeseauto koondis finišisse kohaliku aja järgi reedel kell 12.30 paiku (Eesti ajas 5.00 hommikul), kuhu oodatakse Austraalias viibivaid eestlasi tiimi vastu võtma. Päikeseauto teekonda finiši suunas saab jälgida võistluste kodulehelt.